Цитат на деня, втора част

сряда, 14 май 2008 г. ·

Взети от коментарите към тази тема, пак от Капитал. Държа да отбележа, че заставам прав, седнал, полегнал, приклекнал, въобще по всякакъв начин зад мненията на Мики Маус.

За условията на България използването на употребявани стари автомобили е напълно оправдано икономически по следните съображения:
- Още с купуването на новия автомобил цената му пада с 15% - 20%, без да е навъртял и 1 километър. След навъртането на едни леко поносими за съвременната техника 100 хиляди км. или след изтичането на 2 години отпада и гаранцията. В Западна Европа един ремонт може да доведе до непоносими разходи за собственика, но в България, поради евтината работна ръка, се намират достатъчно гаражчета и сервизчета, където поне дребните повреди ги оправят на конкурентни цени.
- В България, предвид лошата инфраструктура, тесните улици и каубойския ред в паркирането, най-честите щети са от падане в дупка и ожулване. Това, че колата ти е нова, няма да ти помогне с нищо.

Определено съм възмутен от финия манипулативен начин, по който вносителите на нови коли представят проблема с колосалния внос на автомобили втора ръка (не само в тази статия). Чистият въздух и липсата на задръствания могат да се решат не с рестрикции на вноса, а с въвеждане на ред в паркирането, така щото 1 милион автомобила да не се гъчкат в град, който може да побере по кадастална карта максимум 130 хиляди. Т.е. при такава диспропрция е редно да се въведе практиката на Сингапур и Токио - регистрираш кола само ако имаш гараж за нея или си спечелил на търг правото да я паркираш на улицата.

Вносителите на нови автомобили обаче знаят, че такъв ред в паркирането в градовете ще е пагубен и за тях. Много от купувачите им са си позволили покупката от тях на нов скъп автомобил, само защото са си спестили преди това покупката (или вноската по кредита) за собствен гараж. Затова гледат да надават вой по тангентата, защото ако община София опъне едни колци по тротоарите и около зелените площи, едно 600-700 хиляди бездомни автомобила ще залеят пазара така, че още 5 години да няма продажби нито на нови автомбили, нито на стари!
Мики Маус

И след малко втори цитат на същият автор, който се явява отговор на следното жлъчно подмятане по повод първия цитат от индивид с прякор me:
горните мнения ясно показват защо сега, а и за в бъдеще ще мрем в лайна.

Следите ли ми мисълта?
Ето и отговора на Мики Маус:
Уважаеми me, Сега, а и за в бъдеще ще мрем в лайна, докато в коритата на реките не престанат да плуват наелонови пликчета и пластмасови бутилки, деретата не бъдат почистени от изхабени гуми, трошляк, глави от заклани кокошки и жълти наелони от тухли Итонг, понятията "тротоар", "градинка" и "детска площадка" не престанат да бъдат еквивалентни на "безплатен паркинг", докато всеки квартал не бъде снабден с неотменим застроителен план, и когато отидеш да си купиш жилище, да знаеш за 50 години напред какво предстои да се изгражда наоколо и на колко метра от балкона ти ще бъде то.....Още примери да давам ли? Ето до тогава ще мрем в лайна, а черешката върху лайното ще бъдат кирливите 20 хиляди нови автомобила, които се продават годишно в България, за да цъфнат после върху тротоарите и детските площадки.

Джаджи

Clicky Web Analytics