Манхатън, София-град

петък, 7 март 2008 г. ·

Манхатън е селото ми. Всъщност селото, вече квартал на София, където е роден дядо ми по майчина линия. Кръстих го така, след като господин кмета обяви, че бъдещите луксозни квартали на София ще бъдат на север.

В тази връзка, това е статията за днес.

Поразпитах чичко Гугъл за малко повече информация за въпросният устройствен план и в общи линии не намерих нищо интересно, освен това.
Звучи добре, но комбинацията от първата новина и утвърдения маниер на строителство в столицата ми навяват тежки мисли. Неизбежно се сещам за южната дъга на околовръстното и луксозните софийски квартали в полите на Витоша.

Ако някой управник случайно попадне на този текст, ако някой жител на посочените села чете, моля ви нека не допускаме да осерат и подножието на Стара планина.
Не искам една част от Софийско поле да стане пейзаж от Луната.
Не искам пътищата да са целите в дупки и неравности от минаващите по тях многотонни МПС-та.
Не искам в друга част от Софийско поле да построят кооперацийки на една ръка разстояние една от друга (може ли някой да ми каже, по дяволите, каква е разликата между панелката, която всички плюят, и сегашното строителство? Аз не виждам никаква).
Не искам да идва всеки ден лайнарка, която да изсмуква фекалиите на скотовете, които ще заселят тези кооперацийки.
Не искам всички нивички покрай пътищата да ги направят складчета и автокъщи.
Не искам след това бате Бойко или някой друг да ми обяснява, че не може да разшири пътищата, защото нямало пари да изкупи обратно тези имоти или да плаща обезщетения на собствениците им.
Не искам Костов да се окаже виновен и за това.

Джаджи

Clicky Web Analytics