Банки, банди и бандюги

понеделник, 31 март 2008 г. ·

"В България няма банки. Има филиали и една каса"
Професор по медицина, на когото няма да казвам името.

Безкрайно съм недоволен от моята банка, а вие?
Ако някой ми каже, че е доволен, ще излъже.
Ако си мисли, че е доволен, значи той не ползва всички услуги на банката си, които на теория би трябвало да правят живота му по-лек. Всъщност не на теория, а в една нормална държава.
Ако си мисли, че е доволен, значи не ходи достатъчно често на каса в своята банка, където касиерките го карат да пише вносни и "износни" бележки на ръка и му се цупят като им каже, че не си знае ИБАН-а и трябва ТЕ да му цъкнат ЕГН-то в системата и да го напишат.
Ако си мисли, че е доволен, значи не знае каква е таксата му при теглене от банкомат на друга банка.
Да споменавам ли, че най-близкият банкомат на моята банка... извинете... Филиал, на последно и първо число от месеца не работи. Тогава тегленията зачестяват и по критериите за сигурност, заложени в системата, банкоматите й... извинете...му, започват да гълтат карти, които сметнат за подозрителни.
Днес дори бяха сложили бележка - "Банкоматът не работи. Моля не правете опити да теглите пари"
?!?
?????
???
?

Имам четири карти на една банка... извинете... Филиал. Две дебитни и две кредитни. Нямат чип. За какво им е чип?
За да гарантира сигурността на моите транзакции, банката ме принуждава да платя застраховка от 25лв. Не общо, а за всяка една от картите. Така, ако ми източат парите от някоя от картите, те ще ми ги възстановят от застраховката. Разбира се, само ако докажа, че са ми ги източили и ако са под 5000лв. А ако не искам застраховка - Господ да ми е на помощ... банката не поема отговорност.
За всеки случай, трябва и да закривам с ръчичка клавиатурката на банкомата. Да не ми види някой пина.
Ето това е сигурност. Ето това е гаранция. Ето това е грижа за клиента.
Аз му викам сигурност за 100 кинта, ама през пръсти.
Отделно кредитните карти имат годишна такса.

Имам и депозит. Нали така посъветваха видни банкери по телевизията - "Не дръжте големи суми в дебитните карти." Сумата не е голяма. Годишната му лихва май ще покрие разходите за застраховките по картите. А може и да не стигне.
Имам и онлайн банкиране. Изнудват ме да си извадя електронен подпис за него, за да правя транзакции.
Защо? Защото някоя тъпа счетоводителка си написала на листче номера и паролата за онлайн банкирането на фирмата. Вероятно и паролата за компютъра е на същото листче. И лошият "хакер", с листчето в ръка, седнал на компютъра й и източил авоарите.
Резултатът е въвеждане на електронен подпис. Така е най-лесно. Банката.... извинете... Филиалът няма защо да имплементира по-добра сигурност на услугите си. По-лесно е да натовари клиентите си с още един разход на годишна база.
Те трябва сами да обгрижват парите си. Нищо, че са ги дали на банките... извинете... Филиалите.
А какво правим, ако тъпата счетоводителка си държи и електрония подпис на бюрото?
Не ви ли се струва, че БурканБанк е по-добрия избор? Имате само еднократен разход за покупка на бейзболна бухалка, с която да вардите парите си.
Аз, разбира се, нямам намерение да си вадя електронен подпис. Ползвам варианта с изпращане на смс с парола, която ми дава права за извършване на транзакции.

Имам, също така, два телефона - Глобул-ски и МТел-ски. Дебна да наближи края на договора ми с МТел, за да подам молба за прекратяване. Иначе го подновяват автоматично, без да питат. Стискайте ми палци да успея да го спра.
Поради факта, че искам да разкарам мтелския телефон, подадох молба в банката.... извинете... Филиалът, за смяна на телефона.
Сега получавам различните видове смси (за теглене от банкомат, за извлечения по кредитни карти) на глобулския телефон. С изключение на един смс. Този с паролата за онлайн банкирането. Той продължава да идва на мтелския, който аз редовно забравям да платя.
В петък отидох във Филиалът, за да ги питам защо се получава така, че получавам само този смс на мтелския телефон. Не знаеха.
За да не си тръгна необслужен, ме накараха да попълня още една молба за промяна на телефон.

Днес получих смс, че ми е преведена заплата по сметката. На глобулския телефон. Досега не бях получавал този смс на нито един от телефоните си.
С надежда влязох в онлайн банкирането си, за да се поразплатя с някои бивши държавни паразити, сега приватизирани от чуждестранни такива.
О, каква изненада - смсът с паролата не дойде на глобулския телефон, а мтелския не съм го платил.

Аз не съм доволен от банката си. А дори да я сменя, пак ще седна на същите пачи яйца.
Мога само да си мечтая да се появи БАНКА, която наистина да се грижи за клиентите си, за да си преместя всички авоари в нея.

1 comments:

Цола Драгойчева каза...
31 март 2008 г. в 21:33  

вие, младежо, нищо не знаете. аз в една от банките (най-малоумната естествено) имам 3 сметки - всяка с различна фамилия. тва е положението - или не си откривайте сметки, или не се омъжвайте.
по темата - по-хубаво и аз не можех да го кажа. ама ако измислиш начин как да набия в тъпата касиерска главица че тя е там, за да ми помага, да ме обслужва и аз не трябва да лежа в затвора щото не си нося картончето с тъпия номер на сметката на дебитната карта; та ако измислис начин, че се отплеснах, аз ти ставам първа последователка, щи издигна олтар и ще чупя поне по една банкова, извинете, филиална карта на месец пред олтара ;)

Джаджи

Clicky Web Analytics