Skotie's Lab - Замърсяване. Как, къде, кога и защо

сряда, 26 март 2008 г. ·

Темата на новата ми рубрика Skotie's Lab е как, с подръчни средства, да замерваме замърсяването в София.

Как - необходимите материали са тетрадка, линийка и молив.
Къде - където душа ви иска. В къщи, на улицата, в парка, в задръстване.
Кога - според мен за добра представителна извадка е достъчно замерването да се прави два пъти на ден.

Лично на мен ми присветна тия дни, докато киснех в обичайното задръстване. Като няма какво да правиш си седиш и гледаш хората около теб. Едно 30% от участниците в движението (или по-точно задръстването) си бъркат с пръстче в носа. Около 10% от тях, след това пъхат пръстчето в уста.
Защо, рекох си аз, след като човек не може да се отучи от този си грозен навик, не го впрегне в името на науката?

Нека всеки път, когато някой извади нещо от носа си и го направи на топче, да замерва и записва диаметъра му в тетрадката. Може да нарисува и формата му.
Може дори да лепне пробата на съответната дата и час на замерването*.

Защо - за да прати тетрадката си на бате Бойко. Да види каква част от прахоляка, който дишаме всеки ден, спира в носовете ни.


*специални благодарности на Блог Високо за допълнението.

Джаджи

Clicky Web Analytics